Zoeksnor Aantrekkelijk



Om een bericht te plaatsen dient u in te loggen: Ga naar login pagina .

pagina /6

! !
Herman K.
12-12-2023 17:26:27

nog één nachtje slapen en dan - om 21.00 uur - de nw. Zoek-Snor (mythologie)
samengesteld door Marietje !


XX
Dan
9-12-2023 18:13:01

Bedankt, Herman + Monique + Ria + Nannie + Truus !
Succes met het oplossen van de nieuwe puzzel, die op 13/12 op JCS verschijnt.


XX
Ria Delft
7-12-2023 16:14:55

Leuk gevonden Nannie: 'Weekendje weg'. i.p.v. gewoon 'Weekend"


XX
Truus
7-12-2023 15:52:22

Proficiat Dan en Adèle. Ik had ook uitnodiging, hoewel ik mij realiseerde dat een uitnodiging ook onaantrekkelijk kan zijn. Leuk gevonden Monique: jaarwisseling.


XX
Nannie Nieland
7-12-2023 14:50:04

Dan en Adèle, van harte! Ik had bij die auto 'escortdame' - van merken weet ik niks, blijkt maar weer - en bij het blad 'weekendje weg'. Als extra had ik 'vlaai', want het lijkt net of het paard van de Hun ergens in trapt.


XX
Ria Delft
7-12-2023 14:26:29

Prijswinnaars gefeliciteerd. Ik had 'uitnodiging' in plaats van 'stuk'.


XX
Monique Waalwijk
7-12-2023 12:08:06

Prijswinnaars gefeliciteerd. Ik had 'jaarwisseling' in plaats van 'stuk'.


OPLS.
Herman K.
7-12-2023 11:47:40

DAN & ADÈLE gefeliciteerd !!
(goed opgelost Zoeker) !
puzzel heeft 'veel stof doen opwaaien'
da's óók een compliment ! = levendige aanhang ! (;
gr. : Herman - Hellevoetsluis


RB
Wim Brinkhorst
5-12-2023 23:36:32

Dankjewel Monique, ik denk verder


RB
Monique Waalwijk
4-12-2023 23:53:33

Wim: de uitnodiging voor de vergadering: 3 december 2011. Op de agenda staat onder andere een verslag van een bijeenkomst uit 2012. Dat kan dus niet. Maar ik ging ervan uit dat de datum bovenaan de brief bewust gewijzigd was door Zoeker.


RB
Wim Brinkhorst
4-12-2023 23:10:38

Nog steeds geen idee waar je op doelt Monique


RB
Monique Waalwijk
4-12-2023 19:53:40

Wat Truus zegt, bedoelde ik, Wim. En daar heb ik een aantrekkelijke oplossing bij verzonnen. Ik had overigens niet gezien dat de datum ook in het origineel verkeerd was.


RB
Truus
4-12-2023 16:01:04

Die agenda is wel zo terug te vinden op internet Wim. Die datum is een typefoutje van de secretaris vermoed ik. Dat moet 3-12-2012 zijn. Dat is wel een maandag. Kijk maar eens verder op de agenda. Verslag van een ledenvergadering van 5 maart 2012. Knap als dat verslag er al op 3 december 2011 is. Ik moet ook nog insturen maar weet ook nog niet wat ik met die agenda moet.


RB
Wim Brinkhorst
3-12-2023 23:30:29

Geen idee wat ik met die agenda moet
@Monique, ik zie niet waarop je doelt met de data, wel valt me op dat de eerste datum niet klopt (3 december 2011 was op een zaterdag)


XX
Wim Brinkhorst
3-12-2023 22:42:41

Nogmaals aandacht gevraagd voor de tekst in de inleiding:
"Om gericht te kunnen vragen om hints kan in de zoekbalk als zoekterm de plaats in de puzzel waar je hulp zoekt worden ingevoerd. Uitsluitend de termen: LB, MB, RB, LM, MM, RM, LO, MO, RO, en achtergrond mogen hiervoor worden gebruikt.

Het gebruik van combinaties als LO MO, MB/RB etc. maken het zoeken in het gastenboek erg lastig en maken het speciaal gebouwde zoekfilter onbruikbaar.


XX
Wim Brinkhorst
3-12-2023 22:31:31

Ik zal ook zeker gewoon 16 oplossingen blijven insturen, en er niet minder plezier aan beleven omdat het mij niet om de prijs gaat maar om het puzzelen. Ook de verzinsels van Marietje en Zoeker worden er niet minder mooi door, maar toch vind ik het vreemd dat mensen die wel voornamelijk voor de prijzen gaan blijkbaar onbeperkt mogen gokken. Wel fijn dat deze manier van jureren nu eindelijk bekendgemaakt is, zodat iedereen die dat wil gelijke kansen heeft op een prijs.


XX
Truus
3-12-2023 14:53:46

Sorry. Ik snap deze twee laatste reacties niet. Marietje en Zoeker hebben toch duidelijk hun standpunt weergegeven. Wie dat niet zint, laat deze leuke puzzels toch aan zich voorbijgaan. Of zendt "gewoon" 16 oplossingen in.


XX
Thea
3-12-2023 13:22:21

De reacties in het GB maken ook duidelijk dat er puzzelaars zijn, die er anders over denken dan de makers van de Zoeksnor. Het lijkt erop dat deze stem nu (bijna) weggeschoven wordt. Zij zeggen (o.a.): als het gaat om de puzzelsport - met winnaars en met prijzen -, dan zou een spel zich aan spelregels moeten houden en als zodanig betrouwbaar moeten zijn. Die mening telt ook, immers wij spelen allemaal met de puzzels op de site én met z’n allen brengen wij het prijzengeld bij elkaar. (Dit geldt overigens voor alle JCS-puzzels en het is vooral een zakelijk argument.) Wat ik feitelijk wil betogen is, dat het omwille van o.a. het puzzelplezier van álle puzzelaars op deze site, het belangrijk is de mening van de andersdenkenden er ook bij te betrekken.


XXX
myoop
3-12-2023 12:29:34

Nog even ter adstructie van mijn betoog:
Wat Marietje en Zoeker willen is hetzelfde als tegen een lid van de plaatselijke schietvereniging zeggen dat zij/hij op de wekelijkse clubavond, wanneer het de bedoeling is om met één kogel de roos te raken, best met hagel mag schieten... Als er maar een hageltje in de roos komt... De voldoening lijkt me dan wel minder.


XXX
myoop
3-12-2023 11:19:07

Goede puzzelmakers,
Het is mij een behoefte toch nog even te reageren op jullie reactie op etc.
De denkfout die jullie - kennelijk beiden - maken is dat je veronderstelt dat iemand evenveel of mogelijk zelfs meer puzzelplezier beleeft aan het insturen van meer oplossingen dan er opgaven zijn. Dat is wat mij betreft niet zo. Het is veel uitdagender om exact de door jullie bedachte oplossingen te vinden. Dit laat onverlet dat jullie te allen tijde een alternatieve oplossing toch goed kunnen rekenen, al dan niet met een eervolle vermelding als je de oplossingen publiceert.


Zoeker
1-12-2023 11:18:39

Beste puzzelaars, hier een reactie van Marietje en ondergetekende op de
reacties op onze reactie.

We hebben de argumenten nog even doorgenomen, en zijn tot de conclusie
gekomen dat wij het laten zoals het is. Je mag insturen wat je wilt, de
inzending is goedgekeurd als de 16 door ons bedachte oplossingen er maar bij
zitten.

Wij zien ook het probleem niet, en vragen ons af waar dat zit? Als je per se
de 16 oplossingen van jouw afweging wilt insturen en niet meer, dan doe je
dat toch gewoon? Het gaat tenslotte om het puzzelplezier toch, niet om het
winnen?

Wij hopen dat we nog vele inzendingen mogen verwelkomen, met 16 of meer
onderdelen.
Marietje en Zoeker


XX
Nan Boz
26-11-2023 12:32:46

Een beetje late reactie, maar eigenlijk ben ik verbaasd over deze discussie. Ik heb er nooit aan gedacht om meer dan het gevraagde aantal oplossingen in te sturen. Voor mij voelt dat een beetje als prijsschieten…
Ik voel veel voor het voorstel van Monique:
Als je meer oplossingen wilt insturen, prima. Maar alleen de eerste 16 tellen mee.


xx
Ria Delft
26-11-2023 12:17:48

AH, ja maar bij het voorstel van 16 woorden insturen stuur je je grappige onverwachte vondst toch juist op . Dat is oplossen !
Moeten kiezen is juist de lol van puzzelen, dus het maakt qua puzzelplezier wel degelijk uit.


XX
AH
26-11-2023 11:43:24

Ik ben heel blij met het standpunt van Marietje en Zoeker. Het is heel leuk als je een grappige, onverwachte vondst hebt waaraan de maker wellicht niet gedacht heeft. En voor degenen die precies het juiste aantal bedachte oplossingen inzenden maakt het toch niets uit.


XX
Thea
25-11-2023 08:13:10

Het gaat niet over de inzet van de makers, in dit geval Marietje en Zoeker. De lol, kundigheid en tijd die zij in de Zoeksnor steken. Die kwaliteiten zijn overduidelijk zichtbaar en staan buiten kijf. De Zoeksnor wordt gewaardeerd!
Het gaat hier om de spelregels horende bij een puzzel en de manier waarop deze gehanteerd worden. Die bepalen mede de kwaliteit van een puzzel en ons áller puzzelplezier.


XX
Monique Waalwijk
24-11-2023 22:17:14

Ik waardeer het zeer dat de puzzelmakers op JCS hun tijd vrijwillig steken in het ons bezorgen van (kwalitatief hoogstaand) vermaak. Denk ook niet we als puzzelaars daarin eisen te stellen hebben, dus 'accepteren' vind ik nogal vervelend geformuleerd. Maar ik hoop (nogmaals) dat Marietje en Zoeker onze argumenten heroverwegen.


XX
Nico, RaZ
24-11-2023 19:31:47

Bij het (Steenhuis) origineel zijn de 8 oplossingen die de maker heeft bedacht ook de juiste 8.
Bij alle puzzels (ook op JCS) is dit ook zo (op een onvoorziene oplossing na die de maker het predikaat "ook goedgekeurd" meegeeft. Verder is fout ook fout.
Waarom zouden we het bij zoeksnor anders accepteren?


XX
Monique Waalwijk
24-11-2023 18:52:01

Bedankt voor de uitgebreide reactie, Marietje. Ik heb ZoekSnor nooit vergeleken met andere JCS-puzzels en dat doe ik nog steeds niet, maar ben het wel grotendeels eens met de eerdere reacties: extra oplossingen mogen insturen voelt als 'oneerlijk'. Ik heb eergisteren voor het eerst (en zoals ik erbij heb gezet: hopelijk voor het laatst) meer dan het gevraagde aantal antwoorden gemaild. Dat heb ik als volgt gedaan: de 16 oplossingen waarvan ik dacht dat ze door Zoeker bedoeld waren bovenaan, en de rest als 'reservegetallen' (die wat mij betreft niet meetellen) eronder. Dat zou eventueel een idee zijn om, in combinatie met Thea's tip, jullie plezier in de creatieve vondsten van puzzelaars niet te vergallen. Uiteraard is het besluit aan jullie als makers, maar ik hoop dat jullie ook ons puzzelplezier nog een keer willen meewegen hierin.


XX
Thea
24-11-2023 18:49:53

...de tip die Thea in haar teactie 17:37 tot slot geeft...
Mooi en aantrekkelijk Ria! Die houden we erin :-)))


xx
Ria Delft
24-11-2023 18:22:03

de tip die Thea in haar teactie 17:37 tot slot geeft is m.i.het overwegen ten zeerste waard . Als oplosser stuur je je creatiefste vondst in, je moet dus de voor jou leukste of de meest plausibele kiezen uit de mogelijkheden die je ziet. De maker houdt vast aan zijn/haar oplossing maar laat ons allen tot slot wel meelachen om de "fouten" die eigenlijk zo gek nog niet waren. Mooi in de pas met andere cryptografen die foute oplossingen vermelden.. Speciaal bij de Zoeksnorren zou dat als honoreren van creativiteit uitpakken.


XX
Thea
24-11-2023 17:37:01

Zo lees ik het nu.
Er wordt gevraagd om creativiteit en vindingrijkheid bij de oplossers. En meerdere oplossingen mogen genoemd worden.
Dit valt me op: ’n deel van de taak van de puzzelmaker wordt bij de oplosser gelegd. Mij lijkt dat juist de puzzel maker al z’n creativiteit inzet om daar de oplossers op los te laten. Hoe hij/zij dat doet, middels combinaties van elementen of anders, dat is kunst van de puzzelmaker.
Verder lijkt het mij dat de groep oplossers moet weten waar ze aan toe is. Ze moeten zoeken naar die 16 door de puzzelmaker bedoelde oplossingen die horen bij hún 16 opdrachten. Extra ingezonden oplossingen zouden geen rol mogen spelen als het gaat om ‘alles goed’.
Wel zou voorkomen kunnen worden dat de creativiteit en vindingrijkheid van de oplossers in het niet verdwijnt. Bij originele, maar foute inzendingen, zou het bijvoorbeeld wel leuk zijn om dan die grappige (extra) oplossingen ook te vermelden bij de eindoplossing van de puzzel.


xx
Nico, RaZ
24-11-2023 17:29:00

Onderstaande betekent dus dat als ik een heel woordenboek opstuur dat de kans erg groot is dat het wordt goedgerekend?


XX
marietje ijsselstein
24-11-2023 15:27:38

Beste puzzelaars, naar aanleiding van enkele opmerkingen in dit gastenboek willen we graag reageren.
Het in lijn brengen met de andere huispuzzels inzake het beperken van het aantal inzendingen tot één, als ook het sturen van een ontvangstbevestiging was een logische stap.
Puzzelinhoudelijk de ZoekSnor in lijn brengen met de overige huispuzzels is van een andere orde.
Bij Cryptogrammen en Filippines wordt immers een vast aantal omschrijvingen gegeven, waarvoor over het algemeen slechts één oplossing te vinden is. Zoals we eerder ook al reageerden op de vraag om de opgaven te nummeren, is nu juist een van de charmes van de ZoekSnor dat de puzzelaar ook moet uitvinden of elementen op zichzelf een opgave zijn, of dat verschillende elementen gecombineerd moeten worden. Dat leidt soms tot prachtige vondsten, die de puzzelmaker nooit bedacht had.
De spitsvondigheid en vindingrijkheid van puzzelaars die hier uit spreekt zouden we bijzonder missen als we het aantal toegestane oplossingen zouden beperken tot 16.
We kiezen er dus voor om vast te houden aan het adagium: je mag per inzending meer oplossingen geven, zolang de door de puzzelmaker bedoelde 16 er maar tussen zitten wordt het goed gerekend.
Groet, Zoeker en Marietje.


MB/RB
Monique Waalwijk
23-11-2023 19:22:48

Lijkt me duidelijk, toch? Wel heel goed verstopt van Zoeker. Maar ik heb voor de zekerheid nog negen extra oplossingen ingestuurd.


MB/RB
Thea
23-11-2023 17:36:49

Dank je Monique, misschien is dit ‘t wel! :-)


MB/RB
Monique Waalwijk
22-11-2023 17:00:24

Alvorens in te sturen nog een laatste blik op de brief geworpen, en ik zie nu een alternatieve oplossing opdoemen. Let op de data...


XX
Monique Waalwijk
22-11-2023 16:53:02

Bedankt Zoeker.


Zoeker
20-11-2023 21:34:54

Beste puzzelaars, dank voor jullie meedenken.
Marietje en ik hebben hier contact over, we laten de hier genoemde argumenten op ons inwerken.
Voor de looptijd van deze puzzel geldt wat Marietje hier al verwoord heeft: een oplossing is goed als alle 16 door de puzzelmaker bedoelde elementen erin zijn gevonden.
Dit voor tijdens deze puzzel, nader informatie volgt!


XX
Lianne E-L
19-11-2023 22:33:29

Ik ging er ook altijd vanuit dat je 16 oplossingen moet insturen. Dat maakt het ook leuk: het wikken en wegen welke er bedoeld zijn en dan een keuze maken. Bij de andere huispuzzels is het toch ook niet zo dat je bij twijfel dan maar meer antwoorden in kunt sturen en dat het goed is als de juiste erbij staat? Ik vind dat erg raar en ik wil Marietje en Zoeker vragen er over te denken deze regel te herzien. Jullie maken zulke leuke raadplaten dat het zonde is dat jullie geen 'strengere' eisen stellen aan de in te sturen oplossingen!


XX
marietje ijsselstein
19-11-2023 19:19:06

Gheert, de maker heeft bij het maken van de puzzel 16 items bedacht, en als die 16 door de puzzelaars worden gevonden is de oplossing goed. Het is niet zo dat de maker uit de ingezonden oplossingen kiest wat er wel of niet past!


XX
Thea
19-11-2023 18:30:06

Ik vermoed dat de Zoeksnor makers al een beetje gaan aanvoelen welke kant dit opgaat…zij zijn ook ras-puzzelaars die houden van een spannende speurtocht naar die enige én juiste oplossing.
Voorstel: We laten het hun eerst uitknobbelen. (Dit is immers een hintjes GB) …En we horen spoedig hun beleid…


xx
Ria Delft
19-11-2023 18:19:41

Tolerant, maar niet leuk. Ik denk er b.v. aan hoe we een aantal keren terug allen aan KRUIMELDIEF dachten, maar niet in het afgebeelde terugvonden en derhalve het gastenboek vol dscussieerden om een andere oplossing te kunnen insturen. Dat maakt het spannend : Je moet dan de knoop doorhakken en afwachten of jouw keus matcht met wat de cryptograaf bedoeld heeft.


XX
Gheert
19-11-2023 18:09:24

Sorry hoor, maar dit is - volgens mij - erg raar ...
er worden 16 woorden gevraagd ... dan moet je er ook 16 insturen,
en niet de Maker laten kiezen wat er wel of niet past ...


XX
Thea
19-11-2023 17:56:33

Ah, dat verklaart waarom het zo gedaan wordt en ook waarom sommigen dit wel weten en anderen niet. En daarom is het goed dat we het er even over hebben. Wat wordt het beleid dit aangaande bij de JCS Zoeksnor? Misschien kan dat na een - jullie als makers en/of ons als zoeksnor-fans - overleg in de inleiding?


XX
marietje ijsselstein
19-11-2023 17:46:20

Dit was het beleid indertijd van Vrij Nederland; daar werd ook de regel gehanteerd: je mag meer oplossingen inzenden dan de gevraagde 8, als de door ons bedoelde er maar bij zitten. Dat hebben we denk ik stilzwijgend overgenomen.


XX
Thea
19-11-2023 17:26:08

Dat deed ik ook en ik vind ook dat dat hoort bij (een van de logische grenzen van) het puzzelen...dat houdt het mijns inziens "aantrekkelijk". :-)
Overigens is het wel belangrijk wat Zoeker's beleid is. Gezien die brief.....


XX
Monique Waalwijk
19-11-2023 17:21:53

O, dat is nieuw voor mij; ik stuur altijd het precieze gevraagde aantal oplossingen in.


XX
marietje ijsselstein
19-11-2023 17:08:32

Voor mij geldt dat inderdaad, en zoals gezegd neem ik aan dat dat voor Zoeker ook zo is.


XX
Thea
19-11-2023 16:16:27

Even voor mijn duidelijkheid: ik mag dus (bij één keer inzenden) zoveel (eventueel beargumenteerde) oplossingen insturen als ik wil. Als er dan 16 goede (de door jou bedoelde) oplossingen tussen staan, wordt dat gezien als een correcte inzending?
Dit wist ik niet....Dan is mijn probleem rondom de brief nu ook opgelost....


XX
marietje ijsselstein
19-11-2023 16:06:34

Ik reken een oplossing goed als alle 16 door mij bedoelde elementen zijn gevonden.
Ik ga ervan uit dat Zoeker dat ook doet.


XX
Thea
19-11-2023 15:55:43

Even een vraagje Marietje, als ik meerdere oplossingen instuur i.p.v. de gevraagde 16, hoe beoordelen jullie dan zo'n inzending? Pikken jullie de goede oplossingen eruit?


XX
marietje ijsselstein
19-11-2023 15:09:28

Ik heb uiteindelijk 20 mogelijkheden gevonden, waarbij ik verschillende combinaties en losse elementen heb gebruikt. Ik hoop dat de 16 die Zoeker er in heeft gestopt er bij zitten!


MB/RB
Thea
19-11-2023 14:39:53

Als ik in deze brief zie als een oproep om te komen, dan zie ik weinig aantrekkelijks... De agenda, de locatie.... Mogelijk dan de pauze en agendapunt 15? Ook als 't, los van de inhoud, om de brief op zich gaat, dan vind ik dit een vage 'omschrijving' van het aantrekkelijke.


MB/RB
marietje ijsselstein
19-11-2023 14:17:35

Die brief zit in het kwadrant rechtsboven; wel lastig dat er af en toe met MB over bericht wordt....


RB
marietje ijsselstein
19-11-2023 14:15:27

Als de letters op de brief gehusseld zouden moeten worden, zou dat wel zijn aangegeven. Dat is niet het geval, dus die oplossing vervalt volgens mij.


MB
Thea
18-11-2023 21:34:21

Er zijn echt heel veel mensen die de niet-medicinale versie erg aantrekkelijk vinden om te roken…het sigaretje gaat van hand tot hand… en ‘t mag ook in NL.
Maar de lettervolgorde klopt niet…


MB
Monique Waalwijk
18-11-2023 21:17:44

Bedankt voor het meedenken Ria en Thea; die oplossing van Nico was mijn andere optie, maar ook hier twijfel: aantrekkelijk?


MB
Ria Delft
18-11-2023 20:50:05

sorry Monique, weet niks beters...


MB / RB
Thea
18-11-2023 20:49:13

Monique, kijk ook eens naar deze hint. RB - Nico, RaZ - 9-11-2023 20:58:46.
(En er staat nog meer onder de omschrijving 'RB'.)
Waaronder dit van mij: "Ik heb hier wat met HTC gedaan, (in aansluiting op de hint van Nico) maar zie geen aanwijzing in de afbeelding dat ik dat moest doen...Jullie?".. (10-11-2023 12:46:44). Nu je het aanhaalt: ik wacht nog op een reactie... ;-)


MB
Monique Waalwijk
18-11-2023 20:00:11

Ik diskwalificeer niks hoor, maar ik vind de twee oplossingen die tot dusver zijn gesuggereerd persoonlijk niet leiden tot een YES. Omdat ze allebei niet per definitie aantrekkelijk zijn, in mijn ogen. Niet dat ik zelf al iets beters kan verzinnen...


MB
Ria Delft
17-11-2023 20:26:46

Hoi Monique, je diskwalificeert eigenlijk mijn hint dd.11-11 20:02. Toch is ie to the point als het is wat het is. Als ik het mis heb, ja dan niet natuurljk haha...... Was jij daar in Waalwijk bij het feessie van de prinsverkiezing gevraagd ?


MB
Monique Waalwijk
17-11-2023 19:01:26

Ik zit al een poosje te wachten op een geniale ingeving voor de brief, maar helaas... Iemand nog nieuwe inzichten?


RM
marietje ijsselstein
12-11-2023 22:31:04

O ja, daar kan het hem inderdaad in zitten. Hangt ervan hoe kritisch je het gebied bepaalt dat je wilt wissen! Toen ik de achtergrond selecteerde bleef de hanger wel hangen, maar met een iets groter te verwijderen gebied gaat die er inderdaad af.


RM
Lianne E-L
12-11-2023 19:40:18

Jij hebt er meer verstand van dan ik Marietje, maar op de oorspronkelijke afbeelding is de achtergrond donkerrood/zwart en bij Zoeker wit. Dan is het toch makkelijker om langs het oor te snijden, want dat donkerrood mag er niet aan blijven zitten.


RM
marietje ijsselstein
12-11-2023 19:14:58

Ik denk dat het lastiger is om zo'n accessoire te verwijderen dan om de hele dame inclusief accessoire te plaatsen!


RM
Truus
12-11-2023 17:55:05

Bedankt voor jullie reacties. Dan laat ik het daarbij. Alle 16 gevonden (hoop ik).


RM
Lianne E-L
12-11-2023 17:36:24

Denk ik ook Monique. Er ontbreken ook een paar kleine plukjes haar.


RM
Monique Waalwijk
12-11-2023 16:45:38

Is dat accessoire niet gewoon lastig photoshoppen?


RM
marietje ijsselstein
12-11-2023 15:07:06

Ja, wat gek, ik zie nu pas dat er iets mist t.o.v. de oorspronkelijke foto. Ik heb ook de combinatie van die drie elementen gevonden, maar dat accessoire zal toch niet voor niets zijn verwijderd? Ik zie alleen niet hoe dat iets aan de oplossing moet toevoegen.
De witte vlekken lijken met toeval.


RM
Truus
12-11-2023 10:22:19

Ik zie bij de dame twee witte vlekken en zij mist een accessoire t.o.v. het origineel. Ik heb het oplossingswoord op basis van de 3 elementen maar vraag mij af of er nog iets aan toegevoegd moet worden.


RB
Ria Delft
11-11-2023 20:08:31

Nannie, gebladerte = gebladerte


MB
Ria Delft
11-11-2023 20:02:12

Lianne, ik zou die brief ook aantrekkelijker vinden als ie voor een feestje was. Maar 't is wat het is


MB
Ria Delft
11-11-2023 19:58:44

dankjewel Nannie en Lianne, heb 'm nou even gegoogeld, was totdantoe overtuigd dat het het blad was waarvan ik dacht dat het het was, hahaha... Ooooh. dankzij jullie zie ik het .... simpel.


MB
Lianne E-L
11-11-2023 19:36:36

@Ria, de naam van dat blad is op zichzelf toch aantrekkelijk?
Van die brief erboven kan ik nog niets aantrekkelijks maken.


MB
Nannie Nieland
11-11-2023 19:25:45

De naam van het blad is niet thuis, zou ik denken.


RB
Nannie Nieland
11-11-2023 19:19:45

Bij gebladerte heb ik toch een ander beeld. Maar ja, ik weet ook niets anders.


MB
Ria Delft
11-11-2023 19:15:29

had sinds gistermiddag geen gelegenheid meer om te Zoeksnorren. Lees nu achterstallige hintsvragen. Mij valt op dat niemand schijnt te tobben over dat je de afgedekte naam v.h.magazine toch ergens moet gebruiken. Zelf heb ik 'm gekoppeld aan die brier erboven en heb dan wat er op het magazine prominent te zien valt best iets aantrekkelijks gevonden. Maar ik probeer op een beter idee te komen. Wie heeft dat ?


XX
Herman K.
11-11-2023 16:27:09

heb m'n keuzes gemaakt en ingezonden !
maalmolen in m'n hersen-pannetje draait weer normaal
wél compliment voor Zoeker natuurlijk !!
gr. : Herman / Hellevoetsluis


RB
marietje ijsselstein
11-11-2023 15:09:53

Maar dan zou dat woord wel twee keer voorkomen in deze zoekplaat. Het gebladerte spreekt me meer aan, maar misschien ook de combi ervan met waarschuwingslogo. Vind ik ook niet erg aantrekkelijk, maar ja, over smaak valt niet te twisten.


RB
Nannie Nieland
11-11-2023 15:04:32

Het groen. Er werd gezegd dat hij een lekker kontje had.


RB
marietje ijsselstein
11-11-2023 15:01:12

Nannie, bedoel je dan het groen of het logo?


MM
marietje ijsselstein
11-11-2023 14:59:48

Nee, bij mij is die ruiter niet eetbaar. Was een wreed heerser in het begin van de 5e eeuw.


RB
Nannie Nieland
11-11-2023 14:37:38

Zou hier een verwijzing naar een politicus in kunnen zitten die aantrekkelijk werd gevonden?


M
Nannie Nieland
11-11-2023 14:30:42

Telt waar het paard in trapt ook mee?


M
Nannie Nieland
11-11-2023 14:25:21

Die ruiter is eetbaar toch?


XX
marietje ijsselstein
11-11-2023 13:56:55

Ik kom aan (meer dan) 16 oplossingen, ook zonder de achtergrond. Maar die is zo prominent in beeld gebracht, dat die toch wel relevant zal zijn. Ik vermoed een oplossing te veel te hebben, of een combinatie van twee oplossingen als twee aparte te hebben genoteerd. Ben zeer benieuwd!


achtergron
Jobra
11-11-2023 13:22:43

Bedankt Herman K. Denk dat ik 'm nu snap.


@Jobra
Herman K.
11-11-2023 12:52:32

zonder waterverf creëert de Weg- & Waterbouw toch opvallende prestaties


ACHTERGRON
Jobra
11-11-2023 11:54:40

Wie heeft er nog een duidelijke hint?


Achtergron
marietje ijsselstein
10-11-2023 21:10:35

Ik zie dat nu ook, Lianne; onderduikers en overvliegers kon ik in dat verband niet plaatsen, maar Google bracht duidelijkheid. Bij 'kitsch' dacht ik wel meteen aan TV-programma.
Maar ik blijf wel twijfelen.....


MM
Herman K.
10-11-2023 17:57:41

heb er 16 (2 x twijfel)
heb sloot/greppel MM niet gebruikt
heb ik dan probleem ??


RB
Herman K.
10-11-2023 17:37:11

@ Ria ;
ik nijg voor RB naar "gezellig praten met elkaar" !?


Achtergron
Monique Waalwijk
10-11-2023 17:15:27

Met dank aan de hinters heb ik inderdaad iets bouwkundigs gevonden. Daarmee heb ik 15 antwoorden zonder letters dubbel te gebruiken en ontbreekt bij mij nog een plausibele oplossing voor de agenda.


Achtergron
Lianne E-L
10-11-2023 17:06:49

De verschillende hints wijzen in één richting , Marietje. Ria hintte al: rechts is geen kitsch.
Denk aan een tv-programma. Je moet wel bouwkundig denken.


RB
Ria Delft
10-11-2023 17:04:51

Herman,lees de hints maar: er zijn hinters die voor het echo-en van LO kiezen. Ikzelf kies voor het gordijn van bladeren.


XX
Herman K.
10-11-2023 16:48:28

't is erg divers M.
Zoeker zit -met verwarmend borreltje- te genieten
van onze 'hersen-spinsels' . . . . én terecht !


Achtergron
marietje ijsselstein
10-11-2023 16:39:59

Ik heb de indruk dat de verschillende hints in verschillende richtingen wijzen. Ik ga nu maar voor de functie van die palen, hoewel ik daar ook niet zeker van ben.


RB
marietje ijsselstein
10-11-2023 16:38:47

Ik heb bij die vegetatie iets anders dan de kale man RO.


LO RB
Herman K.
10-11-2023 16:33:12

@ Ria :
heb LO -met hulp- eindelijk gevonden
dacht dat 2e man Raymond vh Groenenwoud was
(eindigt RB ook op zijn naam) ?
nogmaals bedankt !


X
Herman K.
10-11-2023 16:29:41

ik heb grote waardering voor jullie doorzettings-vermogen !
ik hervat net weer mijn zoektocht maar zit een beetje vast
heb nu zeer goede hulp van dochter (50) :
had duo-foto schrijfster zwart mogen zijn ?


Achtergron
Thea
10-11-2023 13:51:29

Wanhoop niet en nog even terugkomen Marietje voordat je naar het museum wandelt!
Waarin deze overigens echt mis-staan.


Achtergron
marietje ijsselstein
10-11-2023 13:42:06

Hè, dacht ik net een (nogal onbevredigende, maar toch....) oplossing te zien, wordt die weer doorkruist door hint van Gheert. Ai ai ai, ik ga maar even iets anders doen.


achtergron
Gheert
10-11-2023 13:33:45

@ Marietje ... een 'onderduiker' bijvoorbeeld
een 'overvlieger' is er ook zo een ...


Achtergron
marietje ijsselstein
10-11-2023 13:25:55

Jammer, mijn papieren Van Dale heeft niet de mogelijkheid te "Zoeken binnen artikelen" ...


Achtergron
Ria Delft
10-11-2023 13:08:49

"10-11-2023 10:56:40
Marietje , rechts zie je het product van graafwerk, maar links een oplossingswoord dat het antoniem van graafwerk is. "
Lemma GRAAFWERK in vD geeft synoniem ervan. Dat woord in " Zoeken binnen artikelen" geeft het antoniem.


RB
Thea
10-11-2023 12:46:44

Ik heb hier wat met HTC gedaan, (in aansluiting op de hint van Nico) maar zie geen aanwijzing in de afbeelding dat ik dat moest doen...Jullie?


Achtergron
Thea
10-11-2023 12:30:59

Bijvoorbeeld.... .de Sint Servaasbrug in Maastricht of de Erasmusbrug in Rotterdam, de Oversteek en - met het 'juiste oog' - de Waalbrug in Nijmegen.


LB
AH
10-11-2023 11:36:43

@Ria. Dat bedoel ik inderdaad Ria. Waarom zou er niet iets van een andere orde tussen zitten? Cryptisch uitdagend.


Achtergron
marietje ijsselstein
10-11-2023 11:21:06

Pff, dat brengt me nog verder van huis, ik kan geen enkel antoniem bedenken voor graafwerk, of graven. Vermoedelijk een blinde vlek in mijn hoofd.....


Achtergron
Ria Delft
10-11-2023 10:56:40

Marietje , rechts zie je het product van graafwerk, maar links een oplossingswoord dat het antoniem van graafwerk is.


LB
marietje ijsselstein
10-11-2023 10:56:01

Dank voor je uitleg, Ria, ik snap inmiddels wat AH bedoelde.


LB
Ria Delft
10-11-2023 10:51:08

Marietje, de bol LB is onderdeel van jouw ongetwijfeld goede samengestelde oplossing.
AH bedoelt : Tot het hart van de bol iwordt alles fysisch aangetrokken.
M.i. zijn de 16 door Zoeker gevraagde oplossingen alle van een andere orde.


Achtergron
marietje ijsselstein
10-11-2023 10:20:07

'Geen kitsch' links in de achtergrond zie ik niet. Is er nog een ander hintje te geven?


LB
marietje ijsselstein
10-11-2023 10:14:10

Heb je daar dan twee oplossingen voor, AH? Want wat ik daar heb kan ik niet rijmen met iets natuurkundigs.


LB
AH
9-11-2023 21:36:34

Als je aantrekkelijk ook ziet als een natuurkundige verschijnsel dat zich uit in krachtwerking zie ik dat terug in het hart van de bol LB. Daarmee kom ik nu ruim aan 16 oplossigen.


RB
Sylz
9-11-2023 21:17:51

Ik zie de agenda als een oproep tot het bijwonen van de vergadering. Dus heb de oplossing daarin gezocht


RB
AH
9-11-2023 21:12:00

Dan zou een afbeelding van alleen het logo logischer zijn (vind ik).


RB
Nico, RaZ
9-11-2023 20:58:46

Iets anders gelezen zie ik op de brief een genotsmiddel?


RB
AH
9-11-2023 19:12:26

Ik heb de letter naast de ruiter gecombineerd met de afkorting voor de bijeenkomst waarvan we de agenda zien. Daarachter een ander woord voor dat pictogram, maar om van het geheel iets aantrekkelijks te maken mis ik 2 letters tussen de afkorting en de picto. Helaas niet de letters die tussen de balderen vaag zichtbaar zijn. Ik denk verder.


RB
PeterM
9-11-2023 18:39:45

ik heb de vegetatie gebruikt en kom dan tot hetzelfde als LO, maar dan een ander jaargetijde.
Heb anders geen idee hoe ik aan de 16 heerlijkheden moet komen.
Het symbool erboven heb ik als aparte oplossing


RB
Monique Waalwijk
9-11-2023 18:29:27

Vegetatie doet vast mee. Ik bedacht dat als Zoeker de letters bewust heeft laten staan, ik op rechts wel een oplossing kan verzinnen in combinatie met het symbool erboven. Zou wel heel ingenieus zijn... Maar dan kom ik nog een oplossing tekort.


RB
marietje ijsselstein
9-11-2023 18:25:56

Iemand al een idee voor het papier boven het roddelblad? Ik herken het logo, ik zie wat er op staat, maar daar houdt het wel mee op.


RB
marietje ijsselstein
9-11-2023 18:24:11

Ik denk dat die vegetatie wel mee doet, anders kom ik niet aan 16. Maar nog geen idee.
Ik heb een woord daarvoor ook al ergens anders gebruikt.


MM
marietje ijsselstein
9-11-2023 18:18:31

Meteen na het plaatsen van vorige bericht bedacht ik wat hem omgeeft te zien. Maar of ik die oplossing nou aantrekkelijk vind....?!


MM
marietje ijsselstein
9-11-2023 18:17:28

Het is zo lastig om te zien wat die slingers aan die letter voorstellen. Horen die allemaal bij die letter, en moet die letter dan 2 keer gebruikt worden. Wat hem omgeeft is me ook niet duidelijk.

Mooie uitdagende puzzel!


RB
AH
9-11-2023 17:21:33

Moet ik die vegetatie gebruiken?


Achtergron
PeterM
9-11-2023 17:09:16

@ria
bedank. Ik denk te weten wat je bedoelt


Achtergron
Ria Delft
9-11-2023 17:05:46

Peter, links is het geen kitsch


Achtergron
PeterM
9-11-2023 16:59:43

De achtergrond blijft ook nog een raadsel.


RB
Ria Delft
9-11-2023 16:59:27

Zoeker kon de foto plukken van Depositphotos; letters zonder bedoeling naar ons toe m.i..


RB
Ronald
9-11-2023 16:53:45

Watermerk van een door onze zoeksnor maker van Internet geplukte foto? Of toch een bewussie? Moest wel heel goed kijken om het te zien.


RB
PeterM
9-11-2023 16:42:34

iemand een tip over de letters in het bos ?


xx
Ria Delft
9-11-2023 16:37:11

ja Herman ik zou warme Apfelstrudel met bisschopswijn best aantrekkelijk vinden vandaag.


LO
Herman K.
9-11-2023 16:20:42

dank je Ria; ga diep nadenken
't is herfst hier / stortbuien !
(maar wel warme appelbollen bij de koffie)
je hoort nog


MM
Ria Delft
9-11-2023 16:15:15

Marietje, de letter bij de ruiter is eventueel te combineren met wat hem omgeeft.


LO
Ria Delft
9-11-2023 16:09:51

Herman, combineer wat je hebt voor die meest linkse man met de man ernaast , dan wordt het best aantrekkelijk als het beter weer is dan vandaag.


LO MO
Herman K.
9-11-2023 16:04:16

ik zie nog geen oplossing(en) voor kunstenaars LO (weet hun namen)
oplossing man MO heb ik
meest linkse man kan aantrekkelijk jaargetijde zijn ?
heb er 11 . . . maar dan !! hellup aub


MM
marietje ijsselstein
9-11-2023 15:14:04

Ja, ik zocht ook al naar een extra oplossing bij die letter bij de ruiter; maar ik kan er alleen maar die ene -te combineren met de ruiter- in zien, het andere herken ik niet.


XX/M
Monique Waalwijk
9-11-2023 14:57:52

Bedankt allebei, dan ga ik daar eens over nadenken.


XX
AnitaZ
9-11-2023 14:35:27

@monique: ja, bij ons gaat het om de letter aan de onderkant


M
AH
9-11-2023 14:27:42

Bij mij doet de letter naast de ruiter 2x mee.


XX
Monique Waalwijk
9-11-2023 14:19:19

@anita: de grootste letter?


XX
AnitaZ
9-11-2023 14:00:16

@monique bij ons doet de letter 2x mee


XX
Monique Waalwijk
9-11-2023 13:53:26

Mooie puzzel, en pittig. Vegetatie heb ik nog niet, en in het epistel ernaast zie ik ook weinig aantrekkelijks. En ik mis er eentje...


MB
AnitaZ
9-11-2023 13:44:50

Weet iemand wat we met de ledenvergadering kunnen?


RB
AH
9-11-2023 12:59:15

Graag hint voor die vegetatie.


XX
Herman K.
8-11-2023 21:20:01

erg aantrekkelijk ! maar ook moeilijk !
gr. Herman / Hellevoetsluis



pagina /6

Er zijn 21 bezoekers in dit gastenboek.