Erratagram 6
Bedankt
Veelvoudig(e) vader.
wie heeft er een hint voor 3,15 of 16 want ik snap het net niet.
Ik heb ze wel, maar ik kan ze niet bevestigen qua spelling: voornamelijk 3,15,16
Ik worstel daar ook nog mee Nannie.
Als dit ook een erratum is, zou de laatste letter van 1 moeten wegvallen, anders klopt het grammaticaal niet.
Sorry, ja, dat zag ik even over het hoofd, klopt voor het laatste deel; dank voor de bevestiging.
Dat heb ik ook Marietje, maar Nelleke vroeg naar het laatste deel van nr. 8: dat is bij mij Frans.
@Monique (11-6-2026 19:08:57) Ik zie wel een Nederlands woord in mijn oplossing, klopt dat wel?
@Mirjam
Die ene letter waar het om gaat heeft volgens mij twee mogelijkheden:
- een die inhoudelijk misschien beter is, maar waarbij de laatste letter van 1 overbodig is;
- een waarbij de laatste letter van 1 prima is, maar die dus inhoudelijk minder sterk is. Maar dat inhoudelijke is bij een erratagram misschien ook minder belangrijk.
Dank je Monique
Ronald, het tweede woord is ook een erratum. Kijk eens naar je woord en maak hier met één letter iets anders van en je antwoord klopt.
Ik kom hier niet uit. Het erratum met toverkracht zit voor mij in 1. Niet in 2. Daar verwacht ik dus geen erratum meer, maar dan zou de 10 een 9 moeten zijn.
Nelleke: bij mij zit daar alleen maar Frans bij.
Wie helpt mij met het laatste deel van nr 8 . Ga ik voor de Franse versie of moet ik Nederlands
Denken ?
O ja. Natuurlijk. Bedankt Cle.
Truus, denk aan de Tweede Wereldoorlog.
Ondanks alle letters kan ik hier geen erratagram-waardig woord van maken. Dus graag een hint.
Bedankt NanU, gevonden.
Perhaps love (daar knap ik echt wel van op .. ;-))
Graag een hint. Ik heb alle gegeven letters, maar zie het totaal niet.
Bij deze puzzel moet je geen spijkers op laag water zoeken, het is spielerei.
Dan hoef je niet zo ver meer te zoeken, Wandeltante. Zullen we de hints iets minder expliciet houden, Tarsis?
Bedankt Tarsis, ik ga zoeken.
Wandeltante,
Frans Bauer
ik kom er nog niet uit, heeft iemand een aanvullende hint?
Als ik het goed zie, dan is de laatste letter van 1 niet op zijn plaats
Bedankt Kate Grimbergen.
Tarsis, dit is een erratagram!
Is 10 dan toch 9?
Met dat onderdeel gaat het rapper.
Let op '!
We heeft er een hint?
Ik worstel nog steeds met 2. Wie helpt?
al gevonden
Wie heeft er een hint?
OK, dank Zwart.
Bij mij is enkel de ongebruikelijke combinatie het erratum, ik heb de spelling niet aangepast.
Waar zit de erratum in 15? Is het rijtje onderdelen op zich al een fout of moet er fonetisch een fout worden ingebracht?
Neem naar zo'n meezingconcert in de Johan Cruijff ArenA vooral waterflesjes mee .. (gokje hoor :))
Hier heb werkelijk Geen Idee bij... Wie wel? Het gaat over zangerS maar begint met een lidwoord?
Dank NanU! Zoiets dacht ik al, maar nu vond ik de rest ook.
Italiaans type ..
Heeft iemand hier voor mij een hint?
Denk ik ook Nannie.
Als de 10 in dit woord juist is, moet, vanwege de laatste letter van 1, woord 2 eindigen op iets dat niet onzijdig is. Ik kom er nog niet uit.
10 moet 9 zijn, denk ik.
Denk 't wel, het is net niet het woord wat je normaal zou verwachten, het zit dus vol met errata.
Klopt 10 hier?