Erratagram 6



Om een bericht te plaatsen dient u in te loggen: Ga naar login pagina .

pagina 1/2

3
veryevilking
21-6-2026 23:38:47

Bedankt


3
Monique Waalwijk
21-6-2026 21:56:06

Veelvoudig(e) vader.


3
veryevilking
21-6-2026 21:42:42

wie heeft er een hint voor 3,15 of 16 want ik snap het net niet.


XX
veryevilking
20-6-2026 17:28:38

Ik heb ze wel, maar ik kan ze niet bevestigen qua spelling: voornamelijk 3,15,16


2
Truus
20-6-2026 13:58:48

Ik worstel daar ook nog mee Nannie.


2
Nannie Nieland
20-6-2026 12:36:50

Als dit ook een erratum is, zou de laatste letter van 1 moeten wegvallen, anders klopt het grammaticaal niet.


8
marietje ijsselstein
16-6-2026 15:35:19

Sorry, ja, dat zag ik even over het hoofd, klopt voor het laatste deel; dank voor de bevestiging.


8
Monique Waalwijk
16-6-2026 15:32:32

Dat heb ik ook Marietje, maar Nelleke vroeg naar het laatste deel van nr. 8: dat is bij mij Frans.


8
marietje ijsselstein
16-6-2026 15:09:47

@Monique (11-6-2026 19:08:57) Ik zie wel een Nederlands woord in mijn oplossing, klopt dat wel?


2
Rech
13-6-2026 00:30:27

@Mirjam
Die ene letter waar het om gaat heeft volgens mij twee mogelijkheden:

  • een die inhoudelijk misschien beter is, maar waarbij de laatste letter van 1 overbodig is;
  • een waarbij de laatste letter van 1 prima is, maar die dus inhoudelijk minder sterk is. Maar dat inhoudelijke is bij een erratagram misschien ook minder belangrijk.

8
Nelleke
12-6-2026 11:34:40

Dank je Monique


2
Mirjam
12-6-2026 09:35:30

Ronald, het tweede woord is ook een erratum. Kijk eens naar je woord en maak hier met één letter iets anders van en je antwoord klopt.


2
Ronald
12-6-2026 08:12:58

Ik kom hier niet uit. Het erratum met toverkracht zit voor mij in 1. Niet in 2. Daar verwacht ik dus geen erratum meer, maar dan zou de 10 een 9 moeten zijn.


8
Monique Waalwijk
11-6-2026 19:08:57

Nelleke: bij mij zit daar alleen maar Frans bij.


8
Nelleke
11-6-2026 17:15:14

Wie helpt mij met het laatste deel van nr 8 . Ga ik voor de Franse versie of moet ik Nederlands
Denken ?


13
Truus
11-6-2026 08:30:57

O ja. Natuurlijk. Bedankt Cle.


13
Cle
11-6-2026 07:58:55

Truus, denk aan de Tweede Wereldoorlog.


13
Truus
10-6-2026 22:31:34

Ondanks alle letters kan ik hier geen erratagram-waardig woord van maken. Dus graag een hint.


22
Jan van Leiden
7-6-2026 16:44:24

Bedankt NanU, gevonden.


22
NanU, Den Haag
7-6-2026 15:32:24

Perhaps love (daar knap ik echt wel van op .. ;-))


22
Jan van Leiden
7-6-2026 14:18:14

Graag een hint. Ik heb alle gegeven letters, maar zie het totaal niet.


XX
Kate, Grimbergen
5-6-2026 14:58:48

Bij deze puzzel moet je geen spijkers op laag water zoeken, het is spielerei.


12
Monique Waalwijk
4-6-2026 21:57:42

Dan hoef je niet zo ver meer te zoeken, Wandeltante. Zullen we de hints iets minder expliciet houden, Tarsis?


12
Wandeltante
4-6-2026 21:49:14

Bedankt Tarsis, ik ga zoeken.


12
Tarsis
4-6-2026 21:47:19

Wandeltante,

Frans Bauer



pagina 1/2

U bent de enige bezoeker in dit gastenboek.