Zoeksnor Uitsteeksels



Om een bericht te plaatsen dient u in te loggen: Ga naar login pagina .

pagina /5

XX
Monique Waalwijk
8-4-2023 00:38:50

Dankjewel!


XX
Zoeker
6-4-2023 21:43:51

Pin en pinnen: allebei goed gerekend!


XX
Monique Waalwijk
6-4-2023 19:23:50

O, ik had daar eigenlijk meteen scheut (want plens). Ik had wel 'pinnen' in plaats van 'pin', dus of ik nou tot de goede oplossers behoor? Was leuk puzzelen.


XX
Nan Boz
6-4-2023 18:39:58

Ik dacht daar ook eerst aan guts, maar dat vond ik geen uitsteeksel.
In dit geval hielp gewoon google-plaatjeszoeken
Het exacte plaatje:
https://nl.vecteezy.com/foto/1965306-scheutje-water


XX
Thea
6-4-2023 17:44:00

Knap dat jullie een scheut (guts) zagen. Ik zag een soort tong en heb landtong ingestuurd.:)


XX
marietje ijsselstein
6-4-2023 17:35:31

Bij mij ook guts, met dezelfde twijfel!


xx
Sylz
6-4-2023 17:32:25

Gefeliciteerd prijswinnaars (en goede inzendelingen). Ik had guts ipv scheut, twijfelde al wel zeer aangezien een guts eerder een uitsteker dan een uitsteeksel is, maar kon op niets anders komen!


xx
Ria Delft
6-4-2023 17:11:11

Er blijft bij het beslissen welke mogelijkheid je uiteindelijk invult de onzekerheid waarvan het kopje en de paal een goed voorbeeld zijn. Kopje op zich voldoet, is een uitsteeksel, niks mis mee, maar ziet, voor de oplossing moet je verder specificeren. Paal op zich voldoet ook en daar blijkt geen specificiekere bedoeling achter te zitten. .
Het is al puzzelend wel leuk en spannend hoor dat ongewisse,


xx
Ria Delft
6-4-2023 16:47:38

eerst had ik eenvoudig "KOPJE" zoals b.v. het beroemde Kopje van BloemendaaL Daarna dacht ik KINDERKOPJE maar zag dat om 2 redenen niet zo zitten, want waarom is dan niet , zo voelde het toen, er meer dan eentje afgebeeld voor het hobbeliger "kinderkopjes" en is dit perse een kopje voor een kind ? Tenslotte gekozen voor nijntje-oor. Dat is exact wat ik strikt zie op/aan het kopje; en nijntjeoor bleek een officieel woord in vD sinds 2007.


XX
Thea
6-4-2023 16:33:14

Van oor naar kopje naar kinderkopje. Stolpersteine


XX
Monique Waalwijk
6-4-2023 15:01:02

Ik had eerst ook konijnenoor, maar twee keer oor in één puzzel leek me wat veel, dus toch het kinderkopje gekozen. Is ook de mooiste oplossing, vind ik.


XX
Nannie Nieland
6-4-2023 14:22:10

Gefeliciteerd, Nan en Ineke.

Voor het kopje had ik konijnenoortje en in plaats van buil had ik zuil.

Leuke puzzel was het!


XX
Truus
6-4-2023 14:03:31

Applaus voor de vier puzzelaars die alles goed hadden!!
Kinderkopje, daar was ik nooit opgekomen. Ik had pluisje. De achternaam van Nijntje is Pluis. En kop-je -> pluis-je.....


XX
marietje ijsselstein
6-4-2023 13:38:57

Ik had kinderkopje, ben ook wel benieuwd naar die alternatieven.


XX
Nan Boz
6-4-2023 13:35:35

Dankjulliewel!

Nog een vraag over het kinderkopje: ik was pas later aan de puzzel begonnen en heb de discussie wel gelezen, maar ik snapte er niets van. Wat hadden jullie dan als alternatief?


XX
Monique Waalwijk
6-4-2023 12:09:42

Proficiat Nan en Ineke. Toch het kinderkopje!


XX
marietje ijsselstein
6-4-2023 11:37:07

Allebei van harte gefeliciteerd!


XX
Herman K.
6-4-2023 10:35:40

Nan & Ineke gefeliciteerd / leuk !!
(was erg leuke pz[.) ! gr. : Herman / H'sluis


MR
Nannie Nieland
5-4-2023 11:53:02

Dankjewel, Nan. Dat lijntje had ik over het hoofd gezien.


MR
Nan Boz
5-4-2023 09:37:39

Zoek dat rode lijntje in de wiskunde


MO
Nannie Nieland
5-4-2023 09:14:10

Dankjewel, Marietje.


MR
Nannie Nieland
5-4-2023 09:13:38

De lege figuur rechts van het midden met dat rinkelding heb ik nog niet. Wie helpt me op weg?


MO
marietje ijsselstein
5-4-2023 00:07:34

Wil graag naar de dancing toe, als je moeder niet thuis is.


MO
Nannie Nieland
4-4-2023 23:31:26

Wie is die man met die snor en dat hoedje ook alweer?


MB
Nannie Nieland
4-4-2023 16:07:08

Zoals zo vaak: vraag gesteld, antwoord bedacht.


MB
Nannie Nieland
4-4-2023 16:04:15

De figuur snap ik, maar moet er aan het geld niet iets veranderen?


MO
Sylz
11-3-2023 13:05:26

Dank hinters ik denk dat ik 'm heb!


MO
Monique Waalwijk
10-3-2023 20:19:00

Verhoogt je WOZ-waarde.


MM
Monique Waalwijk
10-3-2023 20:18:14

Ik ga mee met Thea.


MO
Ria Delft
10-3-2023 17:52:19

kijk, muziekgezelschap met veel blaasinstrumenten.. Samen met dat "religieuze" van een vorige hint brengt dat je vast op een uitstekend idee.


MO
marietje ijsselstein
10-3-2023 17:52:05

Niet alleen de naam van zo'n groep lijkt religieus, maar ook de plek in de buitenlucht waar ze soms spelen!


MO
Sylz
10-3-2023 17:40:13

Ik kom mog niet uit die muzikanten


MM
Thea
10-3-2023 16:24:43

Yes! Ik heb m Marietje. Dank je wel


ro
Ria Delft
10-3-2023 09:58:34

zie mijn hint gisteren 20:43. Ik hintte toen het korte, nog niet nader gespecificeerde woord. En vroeg me aansluitend af of er een aanwijzing te vinden was
voor de specificatie.
Die aanwijzing heb ik nu gevonden. Dank jullie voor de tips dat je hier de achtergrond zou moeten gebruiken. Die tips mogen weg.
Kijk......er zit een 2e rebusje in de afbeelding gefotoshopt !!


MM
Ria Delft
10-3-2023 09:16:49

Sorry AM, had, blij met mijn nieuwe ingeving, je hint niet gelezen. Maar vD geeft iets meer dan alleen een synoniem van Brunabeest.


MM
Ria Delft
10-3-2023 09:11:43

Trek al mijn eerdere overwegingen over MM terug.( Sorry, maar ze hebben me in alle geval doen inzien er toch anders tegenaan te moeten kijken).: De combi van wat er op dat voorwerp getekend is en wat er aan zo'n voorwerp zitstaat in meervoudsvorm in vD als kenmerkende uitsteeksels..


RO
Thea
10-3-2023 09:06:33

Ik had zeker een helder moment vanmorgen. Gevonden met dank aan alle RO hinters!


MM
AM
10-3-2023 08:25:18

Ik heb gewoon een synoniem voor dat Bruna-beest. Dat is meteen een uitsteksel op zijn bol.


MM
Ria Delft
9-3-2023 22:13:30

hoor op dit moment in voetbal commentaar "het is een kans op een kans" . Moet ik even grinniken want het is, iets anders betekenend, toch letterlijk wat ik bedoel met betrekking tot " Dat gebruiksvoorwerp ...en ... het duidelijk herkenbare patroon erop" :is oplossingswoord op oplossingswoord.. Zie mijn hints 19:58
plus 19:31 "je kunt toch gewoon het ding benoemen dat je ziet ? Op twee manieren is het zichtbaar".
Kan toch....


MM
Thea
9-3-2023 21:59:24

Ik zou daar niet over struikelen. Wij zijn Zoeker niet. Eén is al een uitsteeksel.


MM
Ria Delft
9-3-2023 21:45:48

Na eerder dat overwogen te hebben heb ik het weer verworpen , dan zou immers meer dan 1 exemplaar leuker gweest zijn.


MM
Thea
9-3-2023 21:26:04

Eens met Monique. Alles moet kloppen en dan is er maar een omschrijving-oplossing mogelijk. Er moet mi dus nog een woord voor. En als ik het dan goed heb (??) dan is het iets waar wielrenners wel eens last van kunnen hebben.


MM
Monique Waalwijk
9-3-2023 21:17:32

Ja, Dick was duidelijk. Alleen de rest niet. Dat gebruiksvoorwerp alleen zou ik gek vinden, gezien het duidelijk herkenbare patroon erop.


MM
Sylz
9-3-2023 21:02:27

Ik snap de verwijzing naar DB oftewel Dick Bruna ook niet!


MM
Truus
9-3-2023 20:59:49

Misschien ten overvloede Monique. DB = Dick Bruna.


RO
Truus
9-3-2023 20:58:48

Ik zie nu pas jouw hint Monique. Inderdaad. Die hint van Marietje had mij eerder op dat idee moeten brengen.


RO
Truus
9-3-2023 20:57:07

Wat dacht je van de achtergrond Ria. Je hebt mij met jouw vraag op een idee gebracht. Zoeker kiest meestal de achtergrond niet zomaar uit.


MM
Monique Waalwijk
9-3-2023 20:56:59

Ik kan de discussie over DB echt niet volgen...


RO
Monique Waalwijk
9-3-2023 20:55:20

Zie de hint van Marietje om 17.50.05 uur.


RO
Ria Delft
9-3-2023 20:43:03

Eerst over die rode letter vorige keer : Dat bedoelde ik nou juist te melden : ik zag daaraan voorbij door het feit dat bloedcellen sec al een bevredigende oplossing was die niet dwingend iets specificerends behoefde.
Dat speelt ook hier : de man die vader is levert gewoon zelf een uitsteeksel op..Eenvoudig. Maar.. verwacht Zoeker iets specifieks ...ziet iemand dat ???..


MM
Truus
9-3-2023 20:23:08

Hebbes. Nogmaals dank Ria.


RO
Thea
9-3-2023 20:11:10

Ria, in die vorige Zoeksnor was dat rode ook duidelijk aangegeven: de B was rood.
Heb je overigens nog een helder hintje voor deze? Want ik zie het maar niet....


MM
Ria Delft
9-3-2023 19:58:56

dat snoetje , een lijntje eromheen, de oplossing vlg.DB.


RO
Ria Delft
9-3-2023 19:56:05

Deze vader steekt vanzelfsprekend uit. zolang hij daar staat en niet begraven is. . IM.a.w. : er horft m.i. geen voorvoegsel voor ' de afbeelding dwingt er niet toe... ...Of zie ik iets niet ? Ik bedoel : in 'n vorige Zoeksnor had ik " bloedcellen" waar Zoeker "rode bloedcellen" bedoelde...........


MM
Thea
9-3-2023 19:48:34

Ook al combineer je het niet met het landschap, dan kan het toch nog goed zijn. Ik kan alleen het specifieke DB tekeningetje er niet zo goed erbij plaatsen. Das toch niet 'zomaar'?


MM
Truus
9-3-2023 19:42:16

Dank Ria. Ik heb daar ook aan gedacht, maar ik vond het te simpel. Of moet ik de oplossing combineren met de achtergrond. Het is mijn laatste en ik heb de achtergrond in deze zoeksnor (nog) nergens gebruikt.


MM
Thea
9-3-2023 19:42:08

Soms ligt het zo voor de hand :)) Dank je Ria


MM
Ria Delft
9-3-2023 19:31:48

Thea, Truus , je kunt toch gewoon het ding benoemen dat je ziet ? Op twee manieren is het zichtbaar dat. Het steekt in 'n 3e betekenis uit in het landschap. Woord wordt in alle 3 de betekenissen meestal verkleind: Van Btoemendaal.


MM
Thea
9-3-2023 19:23:40

Vergeet mijn DB hint, die kan niet (meer) ;)


MM
Thea
9-3-2023 18:57:27

Truus, ik bedoel dat wat je op het plaatje wèl zien en het originele figuurtje van DB ook heeft, maar dan twee.


MM
Truus
9-3-2023 18:51:52

Bedankt Thea. De originele van de Hema met die creatie van DB heeft er ook maar een. Er is dus niets weggelaten. Ik twijfel.


MM
Thea
9-3-2023 18:46:37

Dank je Marietje, ik blijf zoeken..


MM
Thea
9-3-2023 18:45:30

dit ding heeft er een en die van DB twee? (Maar mogelijk te simpel?... )


MM
Truus
9-3-2023 18:37:45

Iemand een hint voor dat ding met die creatie van Dick Bruna. (Ik probeer een oeps te vermijden ;)


MM
marietje ijsselstein
9-3-2023 18:32:59

Bedenk hoe bijv. een merk van topkwaliteit genoemd wordt.


MM
Thea
9-3-2023 18:29:55

Iemand een hint voor de uil?


LM
Wim Brinkhorst
9-3-2023 18:20:50

Ik zie inderdaad dat zowel DvD als wiki het ook zonder uitsteeksel zo noemen.
Weer wat geleerd


RO
Gheert
9-3-2023 18:07:27

daar ga ik over nadenken, thanks Marietje, ... ik voel nog geen nattigheid ... ;-(


RO
marietje ijsselstein
9-3-2023 17:50:05

Hij is de vader, en steekt voornamelijk uit de nattigheid.


RO
Gheert
9-3-2023 17:34:46

ik weet wie de man met de baby is ... maar dan ... het uitsteeksel ???


XX
Monique Waalwijk
9-3-2023 15:44:11

Bedankt Marietje. Dan wacht ik even af.


XX
marietje ijsselstein
9-3-2023 15:38:07

Er is iets mis kennelijk; ook mailtjes naar albionogram komen onbestelbaar terug. Er is al een bericht naar Jasper en naar Wim.


XX
Monique Waalwijk
9-3-2023 15:36:22

Ik krijg mijn mailtjes aan zoeker@jasperscryptogrammensite.nl retour.


MB
Dan
9-3-2023 14:52:23

Bedankt, Ria !


RB
Sylz
9-3-2023 14:09:15

Ja dat heb ik ook marietje, vandaar mijn twijfel


LM
marietje ijsselstein
9-3-2023 13:15:07

@Ria: Ja ook Wikipedia geeft aan dat die actie ook zo genoemd wordt als je [oplossing] niet hoeft te doen. Dus ik houd het daar op.


RB
marietje ijsselstein
9-3-2023 13:11:47

Ik heb daar ook een oplossing die misschien meer een uitsteker is dan een uitsteeksel.


RB
Sylz
9-3-2023 12:50:54

Dank Ria, dan heb ik het denk ik toch goed!


RB
Ria Delft
9-3-2023 12:48:39

Dat steekt, steekt steeds meer uit en is het afgebeeldem


RB
Sylz
9-3-2023 12:28:42

Ik kan wel iets bedenken RB (dat water) maar ben niet echt overtuigd. Iemand een hint?


LM
Ria Delft
9-3-2023 12:07:35

Kan toch niks anders zijn, Marietje. denk ik. Precies wat de Zoeksnortitel aangeeft.


MB
Ria Delft
9-3-2023 12:01:57

ja Marietje, het is een geestige oplossing. Zit je niet mee in je maag.


LM
marietje ijsselstein
9-3-2023 11:59:04

Wim, ik houd me aanbevolen voor een andere oplossing voor dat apparaatje!


MB
marietje ijsselstein
9-3-2023 11:45:45

Dat is wat mij betreft de mooiste van deze puzzel. Ik heb alles wat je ziet in dat bericht gecombineerd tot 1 oplossing.


MB
Dan
9-3-2023 10:35:26

Hint voor het plaatje met de rode pijl ?


MO
Ria Delft
8-3-2023 23:34:37

Sylz, drie-combi is leuk.


LM
Ria Delft
8-3-2023 23:31:55

Wim, maakt voor het ww.geen verschil . Zie in vD .


LM
Wim Brinkhorst
8-3-2023 22:27:04

Dan vind ik het plaatje misleidend Marietje. Het symbool geeft juist aan dat je dat niet hoeft te doen.


LB
Sylz
8-3-2023 21:31:40

Tnx Truus, nog nooit iets van gezien !


MO
Sylz
8-3-2023 21:29:07

Hebben jullie die 2 mannen met dat ding erboven ook gecombineerd? Elk op zich kan je nl. ook wel zien als een uitsteeksel.....


LB
Truus
8-3-2023 21:27:55

Amerikaanse televisieserie.


LB
Sylz
8-3-2023 21:06:22

Pittige uitdaging weer!! Iemand een hint voor het groepsportret linksboven?


MO
Truus
8-3-2023 19:31:37

Dank Marietje. Ik weet welk uitsteeksel je bedoelt. Deze had ik zonder jouw hint nooit gevonden.


MO
marietje ijsselstein
8-3-2023 19:04:16

Ze lijken religieus werk te spelen. Ik heb ze gecombineerd met dat teken eronder.


MO
Truus
8-3-2023 18:42:40

Leuke zoeksnor! Heeft iemand een hint voor de muzikanten.


RO
Jobra
8-3-2023 17:49:39

Dank Marietje, ik ga verder zoeken!


RO
marietje ijsselstein
8-3-2023 17:19:49

Die meneer leerde ons ooit een ongemakkelijk waarheid.


RO
Jobra
8-3-2023 17:14:55

Heeft iemand een hint voor deze meneer met baby?


LM
marietje ijsselstein
8-3-2023 16:49:45

Dankjewel, AM, ik dacht veel te moeilijk.


LM
AM
8-3-2023 16:44:34

Wat je ermee kunt doen is meervoud van een uitsteeksel. Met de achtergrond heb ik niets gedaan.


LM
marietje ijsselstein
8-3-2023 16:02:55

Ik kan nog niks met dat dingetje boven die muzikanten. Ken er eigenlijk maar één benaming voor, en ook met wat je ermee kunt doen kom ik niet verder. Ik neem aan dat de plek waar het zich bevindt relevant is?


MB
marietje ijsselstein
8-3-2023 15:07:38

Ja, ik denk hem inmiddels te hebben. Dank voor de bevestiging, AM


MB
AM
8-3-2023 14:56:47

De benaming van dat element komt ook voor bij schoonspringen en kunstschaatsen. Ik heb die benaming gekoppeld aan het hoofd van WA.


LO
Monique Waalwijk
8-3-2023 14:55:16

O ja, dat kan, dankjewel.


LO
marietje ijsselstein
8-3-2023 14:38:28

Ik heb wit en blauw gecombineerd tot 1 oplossing, en die met Bowie apart.


MB
marietje ijsselstein
8-3-2023 14:37:09

Ah, denk dat ik weet wat je bedoelt. Nooit van gehoord, maar zo te zien wel met uitsteeksel. Bedankt!


LO
Monique Waalwijk
8-3-2023 14:35:34

Ik weet niet wat ik hiermee aan moet: die drie papieren dingen nog ergens mee combineren?


MB
Monique Waalwijk
8-3-2023 14:33:02

Heel bijvoorbeeld, of dubbel.


MB
marietje ijsselstein
8-3-2023 14:19:41

Zoiets dacht ik ook, maar ik zie die figuur niet. Dacht aan het laatste deel van de oefening, maar dan....


MB
Monique Waalwijk
8-3-2023 14:16:38

Daar heb ik de 'figuur' die hij maakt, met het geld eraan geplakt.


MB
marietje ijsselstein
8-3-2023 14:06:50

Zeker, een mooie uitdaging! Ik kan nog niks met die sporter met geld. Wie wel?


XX
Monique Waalwijk
8-3-2023 13:30:59

Pittig hoor! Er zitten wel heel mooie verbeeldingen bij.



pagina /5

U bent de enige bezoeker in dit gastenboek.